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240Z: “Honda” Blower upgrade Motor

One popular upgrade for the 240Z seems to be swapping out the lame Original Heater blower motor to the one coming from some 80ies or 90ies Honda. Unfortunately all the manuals i found for this swap mentioned a different Honda model as source for the Blower motor so i was confused. They all looked the same in the pictures and some guys on Ebay even sell the Blower swap for around 90$ + shipping. I thought that’s too expensive and did some research and figured out the one blower everyone is using is the TYC Genera Model 700077 which is an aftermarket replacement for the aforementioned old honda motors. Funnly this blower is sold for only 23 Bucks so i went the direct route and ordered it 🙂 This is the old Nihon Radiator / Hitachi Blower:
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And here we have the new one. Brand new and factory fresh 🙂
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As you can see the shape is slightly different (left new, right old), but it wil fit perfectly.
P1160870 - Kopie

I compared with the drawing on the TYC website and many people in the internet told this is a 1:1 swap except for the rubber gromments which need to be changed due to different mounting hole diameters (other people probably will enlarge the holes). Also i recommand to paint the now Silver motor cover black as this is installed right in the foot compartment of the passenger and will stick to the passengers eye 😉
blower TYC 700077 - Kopie

According to the poeple in various forums the advantage of the new Blower is: Much more powerful, much more silent, lighter (Due to the plastic squirre-cage compared to the metal one in the old design) and draws less current. Overall it’s much more effective. can’t wait to install it. Of course i will write about it once i get to that point 😉

Update: It seems like you need to swap the wires since it’s turning in the opposite direction factory-wise. but that’s not a big thing.

4 Comments

  • Adrian Bachmann

    Hallo Nils,
    Gute Idee mit dem Upgrade, habe mir erlaubt Dir das abzuschauen…;)
    Allerdings ist mir aufgefallen, dass die Richtung der Lüftungsblätter der Rotoren entgegengesetzt zueinander gerichtet sind.
    Spielt dies keine Rolle, oder hast du den alten Rotor übernommen?
    Grüsse
    Adi

    • JDMjunkies.ch

      Hoi Adi, Ich konnte es ehrlich gesagt ja noch nicht ausprobieren im eingebauten zustand, aber laut meinen Quellen im Internet spielt das “Design” der Flügelblätter keine rolle. es soll auch so einiges besser pusten als mit dem OEM blechlüfter. Allerdings musst man glaube ich die Polarität an den Anschlüssen umtauschen. Auf ebay gibt’s die Lüfter für den Z bereits mit Adapterstücken, allerdings viel zu teuer. Auf dem neuen Lüfter selber ist bei den Anschlüssen die Drehrichtung nach Polarität ja bereits angegeben, also ist der definitiv für beide Richtungen gemacht und es kommt nur auf die angeschlossene Polarität han. Hoffe das Hilft 🙂 Grüsse – Nils

  • Marco Radaelli

    Hallo, möchte auch dieses Gebläse kaufen für meinen 260Z, bitte um Hinweis.
    Danke und Grüsse
    Marco

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